18 cze 2012

Jak stać się właścicielem miejsca na Foursquarze? [i móc tworzyć promocje]

Cover

Do niedawna nie tak łatwo było stać się menadżerem miejsca na foursquarze. Proces potwierdzania uprawnień trwał dość długo, a bez skierowania prośby bezpośrednio do odpowiedniej osoby z foursquare supportu - mogło się wydawać, że nie działa. Ale już jest prosto.

Krok po kroku.

1. Wejdź na stronę miejsca, którego potwierdzonym właścicielem jesteś i kliknij "Claim here"

1

2. Zaznacz, że jesteś osobą uprawnioną do zarządzania miejscem i zgadzasz się na warunki platformy, a następnie kliknij "Get started"

2

3. Wpisz swój numer telefonu (może być komórka z +48) - zadzwoni do Ciebie numer +1 (888) 755-6020

3

4. Przez telefon podaj swoje imię i nazwisko, nazwę miejsca którym chcesz zarządzać oraz rolę jaką pełnisz dla desygnata miejsca i wciśnij "1" (jeśli chcesz poprawić - wciśnij "2"; będziesz mieć okazję usłyszeć, co się nagrało i zdecydować, czy warto poprawiać). Następnie wpisz czterocyfrowy kod z ekranu.

5

5. Jeśli zależy Ci na czasie i chcesz objąć miejsce w zarządzanie natychmiast - uzupełnij dane karty kredytowej i kliknij "Continue". Przy okazji - widać, że foursquare znalazł sposób na monetyzację marketerów. Koszt - 10$. To jest metoda szybka.

6

6. Jeśli nie spieszy Ci się tak bardzo, poproś o przesyłkę pocztową, dzięki której możliwe będzie potwierdzenie uprawnień do zarządzania miejscem. W paczce znajdziesz naklejki promocyjne foursquare'a, zachęcające do zameldowania się w danym miejscu, oraz instrukcje do dokończenia procesu weryfikacji. To może potrwać 10-15 dni roboczych.

7

Ch-in
(fot. http://www.thechrista.com/check-in-here/)

7. Czekaj na przesyłkę

8

8. Klikając "Claim here" na stronie miejsca, o którego zarządzanie się ubiegasz, możesz sprawdzić status procesu weryfikacji

9
Po co?

Warto zarządzać miejscem na foursquarze z tego powodu, że jedynie potwierdzeni menadżerowie miejsc uzyskują dostęp do tzw. "manager tools", dzięki którym mogą tworzyć promocje na foursquarze, czyli tzw. "specials" - zachęcając w ten sposób do zameldowania się w danym miejscu (zameldowania są widoczne dla znajomych na foursquarze, a przy zaznaczeniu odpowiedniej opcji - dla znajomych na twitterze i facebooku) i oferując w zamian za to nagrodę, np. zniżkę lub upominek. Ponadto - miejsca ze "specialami" są widoczne w wyszukiwarce foursquare'a z zadanym filtrem "specials" - uzyskując dzięki temu przewagę nad miejscami przez nikogo nie zarządzanymi:

10
Jak wyglądają "speciale" na mapie, można zobaczyć w artykule nt. Foursquare'a w Polsce i na Ukrainie na 3 tygodnie przed EURO 2012.

PS Nie ubiegałem się o zarządzanie stroną muralu - to tylko przykład :) Aczkolwiek... ;)