Do niedawna nie tak łatwo było stać się menadżerem miejsca na foursquarze. Proces potwierdzania uprawnień trwał dość długo, a bez skierowania prośby bezpośrednio do odpowiedniej osoby z foursquare supportu - mogło się wydawać, że nie działa. Ale już jest prosto.
Krok po kroku.
1. Wejdź na stronę miejsca, którego potwierdzonym właścicielem jesteś i kliknij "Claim here"
2. Zaznacz, że jesteś osobą uprawnioną do zarządzania miejscem i zgadzasz się na warunki platformy, a następnie kliknij "Get started"
3. Wpisz swój numer telefonu (może być komórka z +48) - zadzwoni do Ciebie numer +1 (888) 755-6020
4. Przez telefon podaj swoje imię i nazwisko, nazwę miejsca którym chcesz zarządzać oraz rolę jaką pełnisz dla desygnata miejsca i wciśnij "1" (jeśli chcesz poprawić - wciśnij "2"; będziesz mieć okazję usłyszeć, co się nagrało i zdecydować, czy warto poprawiać). Następnie wpisz czterocyfrowy kod z ekranu.
5. Jeśli zależy Ci na czasie i chcesz objąć miejsce w zarządzanie natychmiast - uzupełnij dane karty kredytowej i kliknij "Continue". Przy okazji - widać, że foursquare znalazł sposób na monetyzację marketerów. Koszt - 10$. To jest metoda szybka.
6. Jeśli nie spieszy Ci się tak bardzo, poproś o przesyłkę pocztową, dzięki której możliwe będzie potwierdzenie uprawnień do zarządzania miejscem. W paczce znajdziesz naklejki promocyjne foursquare'a, zachęcające do zameldowania się w danym miejscu, oraz instrukcje do dokończenia procesu weryfikacji. To może potrwać 10-15 dni roboczych.
(fot. http://www.thechrista.com/check-in-here/)7. Czekaj na przesyłkę
8. Klikając "Claim here" na stronie miejsca, o którego zarządzanie się ubiegasz, możesz sprawdzić status procesu weryfikacji
Po co?Warto zarządzać miejscem na foursquarze z tego powodu, że jedynie potwierdzeni menadżerowie miejsc uzyskują dostęp do tzw. "manager tools", dzięki którym mogą tworzyć promocje na foursquarze, czyli tzw. "specials" - zachęcając w ten sposób do zameldowania się w danym miejscu (zameldowania są widoczne dla znajomych na foursquarze, a przy zaznaczeniu odpowiedniej opcji - dla znajomych na twitterze i facebooku) i oferując w zamian za to nagrodę, np. zniżkę lub upominek. Ponadto - miejsca ze "specialami" są widoczne w wyszukiwarce foursquare'a z zadanym filtrem "specials" - uzyskując dzięki temu przewagę nad miejscami przez nikogo nie zarządzanymi:
Jak wyglądają "speciale" na mapie, można zobaczyć w artykule nt. Foursquare'a w Polsce i na Ukrainie na 3 tygodnie przed EURO 2012.PS Nie ubiegałem się o zarządzanie stroną muralu - to tylko przykład :) Aczkolwiek... ;)
Brak komentarzy:
Publikowanie komentarza