14 paź 2011

Jak ludzie dzielą się treściami w internecie? [+infografika]

Happy_birthday_addthis_-_addthis_blog

AddThis to platforma służąca do dzielenia się treściami znalezionymi w internecie ze znajomymi. Ze strony pobiera się kod, wkleja się go w odpowiednie miejsce na swojej stronie [np. pod artykułami, zdjęciami, filmami] i nie musimy już oddzielnie wklejać przycisków "lubię to", "tweet", "+1" itp. AddThis załatwia to za nas. Do tego, co ważne, daje dostęp do analiz, które przedstawiają jakimi treściami, w jakich kanał, kiedy i jak często dzielą się osoby, które korzystają z zamieszczonych przycisków.

Ponieważ dziś 5 urodziny platformy - wydano infografikę przedstawiającą kilka zacnych faktów, które przetłumaczę na polski.

Dzielenie się i kliknięcia

  1. 9:30 rano - o tej godzinie ludzie dzielą się treściami poprzez AddThis najchętniej,
  2. Środa - a tego dnia,
  3. 75% - tyle kliknięć w dany kontent jest notowanych podczas pierwszych 24 godzin po podzieleniu się treścią
  4. 2 minuty - po tym czasie najwięcej osób klika w udostępnioną poprzez podzielenie się treść.

Za pośrednictwem czego dzielimy się coraz częściej?

- w ciągu ostatnich 5 lat

  • twitter
  • facebook i "lubię to"
  • linkedin
  • stumbleupon
  • tumblr (blogowanie społecznościowe, któremu specjalnie kibicuję)

- w ciągu ostatniego roku

  • facebookowe "wyślij"
  • tumblr
  • google+
  • pingfm
  • linkedin

- w ciągu ostatniego roku spada popularność

  • iGoogle
  • AOL Lifestream
  • MySpace
  • Delicious
  • Digg

Kopiuj/ wklej

ALE I TAK

NAJCZĘSTSZYM SPOSOBEM DZIELENIA SIĘ TREŚCIAMI W INTERNECIE, JEST KOPIOWANIE ADRESU URL Z PASKA PRZEGLĄDARKI I WKLEJANIE GO W TREŚĆ E-MAILA, DO KOMUNIKATORA ITP.

(10 X POPULARNIEJSZE NIŻ SOCIAL SHARING).

Media_httpfarm7static_pjywj