24 sie 2011

Nauka social media - badania naukowe dotyczące mediów społecznościowych. Autor: Dan Zarrella

Zasięg

Mit 1.

Angażowanie w konwersacje jest w social media najważniejsze

Rada 1.

Nie konwersacje. Treść buduje zasięg.

Mit 2.

Nie nazywaj siebie guru

Rada 2.

Identyfikuj się autorytatywnie.

Przestań mówić o sobie.

Uwaga

Rada 1.

Nie publikuj w małych odstępach czasu własnych treści.

Mit: Piątek, sobota, niedziela są złymi dniami do publikowania

Rada 2.

Publikuj gdy inni tego nie robią. Nie walcz o uwagę.

Motywacja

Performance - publikuje się przed znajomymi, nie chce się wyjść na głupka

Reputacja - chcą być znani jako publikujący wartościowe treści

Wymiana społeczna - 

Unikalność informacji

Brak informacji - aby się wyjaśniła, jest szeroko komentowana/ uzupełnianie brakujących odpowiedzi na palące tematy

Nowina, nowości, nie powtarzać się

Social proof - jeśli wielu ludzi tak robi, jest to lepsze niż to, co robione, przez niewiele osób (restauracja)

Ludzie chętniej dzielą się rzeczami, które jeszcze nie były chętnie dzielone (retweets) - ludzie chcą być źródłem, które poi zdrową wodą

Wartościowanie nie jest wirusowe. Rzeczowniki, a zwłaszcza czasowniki - tak.

Krótkie, proste, skoncentrowane, zrozumiałe treści - są częściej dzielone.

Mit: "Proszę o RT" nie działa.

Please RT daje 3xmniej RT niż Please ReTweet

Rada: nie zapominaj o social calls to action