Zasięg
Mit 1.
Angażowanie w konwersacje jest w social media najważniejsze
Rada 1.
Nie konwersacje. Treść buduje zasięg.
Mit 2.
Nie nazywaj siebie guru
Rada 2.
Identyfikuj się autorytatywnie.
Przestań mówić o sobie.
Uwaga
Rada 1.
Nie publikuj w małych odstępach czasu własnych treści.
Mit: Piątek, sobota, niedziela są złymi dniami do publikowania
Rada 2.
Publikuj gdy inni tego nie robią. Nie walcz o uwagę.
Motywacja
Performance - publikuje się przed znajomymi, nie chce się wyjść na głupka
Reputacja - chcą być znani jako publikujący wartościowe treści
Wymiana społeczna -
Unikalność informacji
Brak informacji - aby się wyjaśniła, jest szeroko komentowana/ uzupełnianie brakujących odpowiedzi na palące tematy
Nowina, nowości, nie powtarzać się
Social proof - jeśli wielu ludzi tak robi, jest to lepsze niż to, co robione, przez niewiele osób (restauracja)
Ludzie chętniej dzielą się rzeczami, które jeszcze nie były chętnie dzielone (retweets) - ludzie chcą być źródłem, które poi zdrową wodą
Wartościowanie nie jest wirusowe. Rzeczowniki, a zwłaszcza czasowniki - tak.
Krótkie, proste, skoncentrowane, zrozumiałe treści - są częściej dzielone.
Mit: "Proszę o RT" nie działa.
Please RT daje 3xmniej RT niż Please ReTweet
Rada: nie zapominaj o social calls to action
Brak komentarzy:
Publikowanie komentarza