27 lip 2011

Telefon z przyciskiem "udostępnij na facebooku" [share] - HTC Status. Wiem z reklam na twitterze. Twitter dla biznesu.

Share

Z promowanych tagów/ trendów na twitterze dowiedzieć się można było wczoraj o telefonie HTC Status. Telefon dla social media wyjątkowy - ma na klawiaturze logo facebooka działające jak przycisk "share".

HTC Status - telefon z "udostępnij na facebooku"

Po prawej stronie na głównej stronie konta zawsze możemy sprawdzić, jakie tematy są na twitterze w danej chwili "najgorętsze", tzw. twitter trends. Dane mogą dotyczyć całego świata lub jednego z 31 krajów, którym mikroblog udostępnił w nie wgląd. Niestety Polski nie ma wśród nich. Od pewnego czasu istnieje możliwość wykupienia tzw. promoted trend/ tag. Tym razem trafiło na #status.

Twitter_-_home
Po kliknięciu lądujemy na stronie wyszukiwania słów i tagów wewnątrz twittera.

Twitter_-_search_-_status
I tak dzięki twitterowi trafiamy do reklamy telefonu komórkowego, który ułatwia dzielenie się z przyjaciółmi z facebooka zdjęciami, filmami, check-inami i aktualizacjami statusu - za pomocą jednego przycisku. Fajne? To HTC Status - 49,99$. Link z twitterowego, sponsorowanego statusu prowadzi nas do filmu na youtubie (ekosystem social media: twitter, facebook, youtube):

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=Lqlg_J3feSU]

Moim zdaniem  jeden dodatkowy przycisk to oczywiście za mało :) ale marketingowo - doceniam, społecznie - zauważam. Zapewne wystarczy dla wielu osób korzystających z facebooka dla własnych, prywatnych celów pozostania w kontakcie ze znajomymi - zwłaszcza w czasie wakacji. Kolejny krok ku łatwiejszemu dzieleniu się treściami poprzez urządzenia mobilne.

Reklama na twitterze - sponsorowany wynik wyszukiwania

A tak przy okazji, zobaczcie bardzo ciekawą strategię reklamową Gary'ego Vaynerchuka, który postanowił promować swojego tumblra wśród innych użytkowników tumblra, poprzez wykupienie sponsorowanego wyniku wyszukiwania na twitterze, na słowo kluczowe i tag #tumblr (ekosystetm social media: tumblr, twitter). Użytkownicy tumblra wiedzą, że kiedy platforma blogowa (mikroblogowa? nie, raczej tumblringowa) niedomaga, trzeba rzucić okiem na konto tumblra na twitterze i dowiedzieć się, czy to problem platformy, czy użytkownika - tumblr ma bardzo sprawną obsługę klienta w kwestii powiadomień o źródłach niedogodności, a prowadzi ją właśnie poprzez twitter. Sponsorowany wynik wyszukiwania pojawia się na samej górze strony wyszukiwania.

Gvee
Mogę się założyć (ale danych mi brak), że tumblr Vaynerchuka zyskał wielu obserwujących go tumblrowiczów dzięki tej akcji. Dobre targetowanie.

Twitter dla biznesu - jak reklamować się i jak działać na twitterze

Także niejako przy okazji wspomnę, że dla przedsiębiorców zainteresowanych promocją swoich przedsięwzięć na twitterze, mikroblog przygotował przewodnik. Jest on podzielony na 3 działy, z których każdy obejmuje:

Twitter_for_business

Zainteresowanych odsyłam do przewodnika - twitter dla biznesu.

---

Korzystacie z twittera dla realizacji celów biznesowych? Może próbowaliście płatnej reklamy na twitterze? Będę wdzięczny za uwagi dotyczące wykorzystania twittera dla biznesu, w komentarzach.