29 kwi 2011

Teatr 6. piętro korzysta z wirusowej aplikacji na facebooku. To działa. Z małym "ale". Ale i tak gratuluję odwagi!

_strona_gowna

Znajoma zaprosiła mnie do aplikacji, w której wzięcie udziału pozwala wygrać bilety do Teatru 6. piętro. Jeśli ktoś nie kojarzy - teatr założony przez Michała Żebrowskiego, w Warszawie. Zasłynął medialnie z obsadzenia w jednej ze sztuk Kuby Wojewódzkiego. Aplikacja działa dobrze, wzbogacając Teatr w fanów na facebooku. Ma tylko jedną wadę, przez którą liczba fanów Teatru nie rośnie tak szybko, jak by mogła.

Działaniel aplikacji promującej Teatr 6. piętro

Celem jest utworzenie plakatu na 6 urodziny Teatru - plakatu składającego się ze zdjęc profilowych użytkowników aplikacji, którzy mogą dodatkowo złożyć Teatrowi życzenia. Moje życzenia brzmiały: stu lat i jeszcze lepszego korzystania z social media w służbie kultury :)

Urodziny_teatru_6

Aplikacja publikuje posty na wallach (ścianach, profilach) uczestników, co zauważają ich znajomi, z którzych niektórzy zapewne także wezmą udział i poniosą wirusa dalej. Oprócz tego, możliwe jest zapraszanie znajomych, którzy mogliby być zainteresowani wygraniem biletów, złożeniem życzeń, pojawieniem się na plakacie czy aplikacją.

Urodziny_teatru_6

 

Skuteczność aplikacji  - gdzie jest błąd?

Poza niewielkimi błedami (jak poniżej) w wysyłaniu przez aplikację informacji o sposobie odbioru biletów, jednak dobrze obsługiwanymi przez managera strony, aplikacja działa, zdaje się bez zarzutu. Jednak warto zwrócić uwagę na liczbę fanów: prawie 10.000.

 

Urodziny_teatru_6

Tymczasem liczba aktywnych użytkowników aplikacji zbliża się do 20.000. Owi aktywni, można przyjąć, to Ci, którzy odwiedzili aplikację, gdziekolwiek (na stronie aplikacji, w zakładce na stronie fanowskiej, zalogowali się przez facebook connect itp. więcej >>> Jak facebook mierzy aktywnych użytkowników stron i aplikacji). Jest to dwa razy więcej niż liczba fanów.

Na czym polega błąd? Otóż aby wziąć udział w zabawie nie trzeba polubić strony Teatru. A powinno być inaczej. To zapewne można jeszcze zmienić, co zalecam twórcom aplikacji. Przymus polubienia strony spowoduje, że każda osoba korzystająca z aplikacji, będzie musiała uprzednio zostać fanem Teatru 6. piętro, co zapewne i tak z przyjemnością uczyni.

 

Rzut oka na statystyki wzrostu użytkowników aplikacji na facebooku via statistics.facead.pl

Tak rośnie liczba fanów Teatru 6. piętro. Po skoku na wykresie można być prawie pewnym, że aplikacja ruszyła na dobre 27 kwietnia 2011.

Facead_-_statistics

A tak rośnie liczba aktywnych użytkowników aplikacji. Jak widać, dużo dynamiczniej niż liczba fanów strony (DAU - dziennie, MAU - miesięcznie aktywni użytkownicy).

Facead_-_statistics

Tak czy inaczej gratuluję Teatrowi 6. piętro odwagi inwestowania w promocję kultury w mediach społecznościowych. Marketing na facebooku polecam wszystkim instytucjom kultury, państwowym, prywatnym, czy pozarządowym. Z Wami po prostu chce się wejść w interakcję, a nie można, dopóki sami tego nie umożliwicie. My już tam jesteśmy, zapraszamy :)

 

PS Logowanie przez facebook do komentarzy wciąż nie działa...